Avslutning av julhelgen

Gårdagen avslutades inte med speciellt mycket dans, de som inte gått och lagts sig satt i restaurangdelen och tog sig en öl, kaffe eller som jag lite varm choklad. Den stackars DJn som hyrts in stod helt själv i rummet i några timmar. Så man får väl säga att dansen blev lite av ett fiasko. Jag hade dock väldigt trevligt med några av mina bussresänärer och intressanta diskussioner.

Idag så var det dags att lämna Lübeck. Började med att typiska busseresefasoner ägde rum. Folk tyckte att det var "deras" plats. Två damer hade rört om i grytan lite och bytt plats och fick sig nästan en utskällning av en man som tyckte att de var hans plats, han hade ju faktiskt suttit där på vägen till Lübeck. Ja sicka människor det finns...

Andra anekdoter från mina bussresänärer är trion bestående av ett par och en vännina till dem. De har pimplat en hel del whiskey under resan och sista färden hemåt stoppade dem inte. Så när de anlände till Malmö var de redigt på kanelen. (Ett uttryck som förövrigt en hel del använde sig av denna resa...). Vi har även mannen som sett nyvaken ut hela tiden, tror hans frisyr bidragit till detta! Framför oss i bussen har vi haft paret som under alla färder suttit med alla ytterkläder på sig, tom vantarna. Undra om de frysit?! För jag kan väl tycka att det varit ganska varmt på bussen.

Ett ställe för övrigt det varit varmt på var hotellet i Lübeck. De snålade verkligen inte på värmen utan det var konstant hett!

Andra roliga medresänerär jag haft var damerna som var riktigt chicka. En utav dem hade likadan resväska som mig, så hon skojade hela resan om att vi bytt väskor o att jag haft så bra kläder med mig. Så alla hade trott hon var minst 20 år yngre. I själva verket var hon väl runt 70 år och jag hade tyckt de vore riktigt skoj om hon gått om kring med mina outfits i dessa dagar!

Nu ligger jag på hotellet där allt startade i onsdags, Noble House i Malmö. Imorn ska vi göra Malmö lite innan det bär av hem under eftermiddagen. Haft det underbart där borta, men hemma är ju alltid hemma :)

PS Bosse gick länge o väl omkring i tax freen på båten hemåt. Han skulle ju köpa en flaska vin till en Johanna. En av tanterna från bussen sa något om att hon letade efter ett vin. Bosse fråga då om hon var vinkännare. Jajamensan kläckte tanten. Hohoho, att hon var NOT. Hon gilla att dricka billigt vin that's it. Men hon godkände ändå den lilla flaska Merlot som Bosse kollat ut som present.. Får hoppas hans vän blir nöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0