Att åka på bussresa

Detta är ju inte första gången jag åker på en så kallad bussresa ner i Europa. Är väl ganska förberedd på vad det är för typ av människor så jätteförvånad blir man väl inte.. Men självklart har även denna resa några original!

- Självklart är paret som anser det vara väldigt viktigt att man sitter på samma plats i bussen, vara sig det är utflykt, snabb förflyttningsresa eller vägen till och från resmålet. Denna resa sitter detta par på rad fyra. Och självklart så satte jag mig på deras plats vid ett tillfälle, lite ska man ju röra om i grytan!

- Även paret som är vana bussresenärer, de gillar inte att flyga utan ser sig därför om i Europa med diverse bussresor. De har lätt för att skapa kontakt med de övriga resänärer på ett mycket trevligt vis.

- Den härliga familjen bestående av mamma, pappa och dotter är också med (är faktiskt två sådana konstallationer med, men endast en utav dem som vi umgåtts med). De som helt enkelt för första gången ville skippa julstressen och prova på något nytt. Mamman och pappan är stora skånepatrioter och endast besökt Sthlm en gång. Vilket de inte gör om, då stockholmarna började prata engelska med dem för att de inte förstod dem.

- Trionen med damer är självklart med på resan, de som ska diskutera allt i minsta detalj och är lite oroliga att de inte förstått allt rätt. De som jag berättat att de ska säga att de har retrokameror istället för att skämmas (vilket de gör idag, då de nämligen har den äldre varianter med filmrulle i ;P).

- Sist men verkligen inte minst har vi grabbparet. Eller par och par, jag tror de är kompisar. Och jag kan verkligen inte sluta att tänka att de är denna resas variant på Ola-Conny och Morgan (Eller heter de inte så? De i Ullared) eller de i Bonde söker fru. Han som inte fick någon tjej utan därför tog med sin bondekompis till Prag. Den ena av dem har en väska med sig som han har typ allt i, han kallade den tom för Latjolajbans lådan!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den illustrerade bussbilden, var har du hittat den? Intresserad av att använda den till min hemsida.

// Ingrid

2011-05-24 @ 10:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0